lørdag 9. oktober 2010

Et lyckehjem!

En sen fredagskveld ruslet jeg forbi Arbinsgate 1-eller Henrik Ibsens siste hjem og nå Ibsenmuseet. Som lyn fra klar himmel bestemte jeg meg for å bli blogger igjen.
Det er vel ingen tvil om at navnideèn "Et Lyckehjem" ga meg kickstart til å etablere en ny blogg. Det er jo helt perfekt, eller hva?


Et Lyckehjem er et nytt fristed om hvordan tilværelsen er nå,-og selvfølgelig om interiør, mat, mote og andre girly interesser. Sommeren er forbi, huset på landet er solgt og vi har inntatt hovedstaden igjen. 12 minutter unna trafikkmaskinen føles det fortsatt som at vi bor litt på landet, hvilket passer meg perfekt. Men likevel kan jeg ikke annet enn å fryde meg over tilgjengligheten... Jeg bobler av energi og går helt i spinn over at folk kommer innom på en kaffe sånn helt uanmeldt. Fryder meg rett og slett!


Vi er godt inne i høsten, og hvis jeg skal mimrer tilbake til fjorårets oktober så var jeg fullt opptatt med å lage barnematt fra bunn og trene barselyoga. Hverdagen er noe annerledes nå.... Som fulltidsarbeidene mamma og karrierekvinne om jeg får lov;) blir det ikke så mye tid til mat fra bunnen. Noen dager sklir det rett og slett helt ut og Fjordlands risgrøt og Trondhjems lapskaus på boks blir plutselig min aller beste venn.

Jeg tror ikke vi er så ulike alle andre, men det er jo litt rart å oppdage at man selv sitter oppi den berømte tidsklemma "alle" prater så kjølig om. Ikke før ungen har fått middag, skal hun ha kveldsmat....Så var den dagen over.

Og barselyoga...-hmmmm! Fra i morgen er det bare SATS som gjelder! Nå har jeg kjøpt nye joggesko og det finnes ingen vei tilbake. Det betyr vel at jeg får slenge over tennene og legge kroppen til lading. So long!

4 kommentarer:

  1. Nå ble jeg glad :o))
    Har savnet oppdateringer fra både deg og Lyckemor!

    Gleder meg til å se deres nye hjem og lese mer om hverdagen som minner stort om min egen for tiden.

    Håper dere har det kjempefint!!

    Klem fra Vibeke

    SvarSlett
  2. Hehe...-så koselig Vibeke! Ja, nå føler jeg at vi er på G igjen:) Titter innom deg i blant også. Er alt bra med dere? Ser jo sånn ut da;)

    SvarSlett
  3. Så herlig å se deg aktiv igjen, gleder meg til å følge deg igjen! Har ventet spent på en oppdatering!

    SvarSlett
  4. Yupp! Glad jeg også, og akkurat en sånn "det bjudar jag på"-blogg som jeg liker. Livet er alltid i forandring og noen ganger trenger man nye ark og fargestifter til for å fortsette. Gleder meg til å lese mer av deg og så snasent at du også lot deg inspirere av den godeste Ibsen;)

    Klem

    SvarSlett