søndag 10. oktober 2010

Nytt hus-ny stil.


 Det var lett å følge shabbytrendene når man selv bodde i sveitser.... Shabby chic-bølgen er jo på vei til å stilne og det passer meg helt utmerket. Jeg synes også at det så rart ut med alle disse gamle møblene i et splitter nytt hus...Madonnaer, englekort rundt kubbelysene og samtlige av lyslykter laget i fattigmannsølv er stuet godt vekk.... (ja, det kan jo tenkes at man drar det frem til jul!)


Men det skal ikke handle om å kjøpe alt nytt når jeg nå endrer stil. For å reflektere personlighet og særpreg sier de som kan det at gjenbruk er et must. Cheap chic er det nye hotte! For min del blir utfordringen å stramme opp eventuelle gamle møbler, for shabby er jeg ferdig med!

Nå skal det innrømmes at jeg aldri før har slappet mer av med å komme i orden. Jeg tar ting som det kommer, og kjøper inn med omhu. Møblene skal være praktiske, ha stor nytteverdi og ta liten plass. Og det skal ha god kvalitet som tåler en ildsint toåring om ikke så alt for lenge. Vi har fortsatt esker i hjørnene, bildefrie vegger og venter fortsatt på et perfekt spisebord.  Akkurat det spisebordet begynner å haste litt. Styr unna Bolia om du noen gang skulle trenge møblet ditt til lovet leveringstid!!


Bildene er lånt fra klikk.no og artikkelen som er linket til bloggposten. Det blir neppe noe gjennomført Cheap-chic her hos oss, men deilig å se noe annet enn malingsflassende avlastningsbord fra 1800-tallet.

1 kommentar:

  1. For en herlig ny blogg du har laget! Gleder meg til å følge deg videre her :) Merker forresten en ny glød i ordene dine. Godt med valg som taes og føles bra! Lykke til videre med nytt hjem. God klem, Gunhild i Lavendelheimen.

    SvarSlett